Manchester United Mourinho will be to host his own series on Russian television channel RT the station says.

Mourinho, 56, will provide analysis of Champions League games at the football programme that is fortnightly.

“I’m going to talk about football on RT.. What else did you think I was going to perform?” He says in a promotional video.

Mourinho was employed during the 2018 World Cup, that occured in Russia like a pundit for its Moscow-based RT network.

He had been sacked by Manchester United at December after 2 yrs at the Old Trafford clubfollowing a disappointing period by which United said it had identified a catalogue of failings.

Following the preceding stage of my career was finished, everybody else wondered exactly what I had been going to complete next,” Mourinho says at the video advertisement posted on YouTube.

“I needed a fresh challenge… I am used to surprising people,” he adds.

His brand newest series on the Russian state-funded broadcaster is called On the Touchline with José Mourinho. It’s expected to begin on March.

The RT news channel broadcasts its coverage from Arabic, English and Spanish.

Back in Decemberthe UK’s press watchdog Ofcom ruled that RT had broken rules in many of its programmes relating to the nerve agent strikes that took place.

RT said that it had been”extremely disappointed with Ofcom’s decisions”.

Since he had been sacked last month, looking like a pundit for its Qatar-based broadcaster Bein Sports, mourinho made his first press engagement.

What is RT?

The Kremlin-backed system is readily available in more than 100 countries.

RT, originally Russia to day, began broadcasting internationally in 2005 as a subsidiary of RIA Novosti, among three news broadcasters.

The broadcaster focused on news reports and said its aim was to improve the united states in the US’s image. During its launching, it asserted that a”more balanced film” of Russia.

Years after, it began positioning itself as an alternate to US mainstream press on both internet, focusing on US news and US cable and suggested its name.

The station’s motto is”Question More”, and also the network intends to supply its international audience with the Russian perspective on global events.

It Gives 24-hour-news, broadcasting from Washington, London and Paris. RTDoc, broadcast in Russian and English, is headquartered in Moscow.